söndag 4 maj 2008

Hamnhuset

I går var det åter igen dags att utforska en övergiven plats.

En skylt hälsar oss välkommna.

Jag har ej tur i spel. Bara i kärlek.

Vi går vidare till..

..det här mysiga huset..

..med en inbjudande entré.

Jag lagar mat!

Om du tar disken.

Den gula fondväggen vi valde är helrätt.

Jag tar mig för pannan.

Några av dessa brädor var ruttna.

Den sista verksamheten i huset verkar ha varit kabelskalning.

Även kabelskalare måste äta.

Den grandiosa trappan leder upp..

..till rum med sjöutsikt.

Rummen är smyckade av traktens bästa konstnärer.

Här behöver du inte bo in dig.

Du känner dig hemma på en gång.

Stora öppna ytor.

Taket ligger numera på golvet.

En toalett med renoveringsbehov.

Perfekt för gör det självare.

Skylten är nerplockad. Eller kanske nerkastad.

Hur högt vågar man gå?

Inte enda upp. Ej värt att bli rullstolsbunden för en bra bild. Dessutom kanske mobilen går sönder i fallet.

Var är Malle?

På baksidan finns en pittoresk trädgård.

Yeah!

Nordens längsta vattenrushkana.

Adjö hamnhuset.

4 kommentarer:

  1. Va fina bilder du har. jag uppskattar att du lägger ut allt och skriver så spännande, så man får den där övergivet-hus-känslan. Är det bara jag som tycker om dom här inläggen. ingen skriver någonsin något!!!!!!!!!!!!! Skall han sluta med det kanske???? är det det ni vill?? Giriga människor, dela med er av vad ni tycker om ni uppskattar detta!!!

    SvaraRadera
  2. men hej hopp, gud vilket spännande inlägg!! fan haru inte fler hus att visa upp :) borde lägga ett anbud på detta asså... rena paradiset.

    SvaraRadera
  3. "Vattenrutschkanan" är nog itne så spännande alls, den transporterar kol in till kraftverket.
    Kiosken har jag handlat i många gånger när man hängde nere i hamnen bland alla graffittimålningar på 90-talet men den har ju stått tom länge nu.
    Tyvärr har dom ju rivit det gamla lagerhuset som Swecox hade nere i hamnen, det var riktigt häftigt och stort att kliva runt i.
    Hur är det med den gamla ödekåken mellan hamnen och Lövudden, är den kvar eller riven nu mera?

    SvaraRadera
  4. Nej, men om man fantiserar lite :) Ödekåk mellan hamn och Lövudden har jag inte sett någon, jag ska kolla upp det.

    SvaraRadera