torsdag 24 april 2008

Västerås Norra


Igår var det som sagt cykelpremiär. Var gick cykelturen? Till ett övergivet ställe såklart. Titta, där ligger min och Typsnitts-Johans cykel omkullblåsta.

Västerås Norra är en övergiven tågstation. Den ligger väldigt långt från stan utan egentlig bebyggelse i närheten. När den byggdes på 40-talet (gissar jag) måste den ha legat ännu mer off.

Varför den byggdes eller om den någonsin varit i bruk vet jag inte.

Det tas med jämna mellanrum bort klotter från huset. Fönster och dörrar är ordenligt tillslutna. Man kan därför säga att Västerås Norra är en övergiven plats under uppsikt.

Kanske kommer byggnaden till användning i framtiden.


9 kommentarer:

  1. Har du och typsnittsjohan/slåsönderjohan glömt mig? Känner mig ledsen=( Trodde jag också var med i crew:et. Tydligen inte längre. Därför startar jag en egen klubb. Hör av er om ni vill vara med. speciellt du Johan. Lämna Ferdik och kom med mig! *lockar*

    SvaraRadera
  2. Bra gissat. Huset på Västerås Norra är byggt 1944.

    1944 byggde man inte så mycket i Sverige.

    SvaraRadera
  3. Tågstation??? TÅGSTATION??? Din slyngel, hade du uttalat det ordet i mina hemtrakter skulle översteprästerna ha offrat dig till gudarna på momangen. Järnvägsstation, pluralis järnvägsstationer, är och förblir det korrekta begreppet.


    Det var illa att snälltågen frsvann, jag vägrar att gå med på att låta järnvägsstationerna försvinna...

    SvaraRadera
  4. hehe, det är en generationsfråga. Ett språk är under ständig utveckling.

    SvaraRadera
  5. Avveckling snarare...

    SvaraRadera
  6. a & o i all kommunikation är ju att vi förstår varandra. och det verkar juinte vara ngt problem ens över generationsgränserna...

    SvaraRadera
  7. Jag älskar husets placering och dess namnskylt.

    SvaraRadera
  8. Västerås Norra är uthyrd till en idrottsförening och där ligger idag ett gym i källaren.
    Så särskilt övergiven är den inte...

    SvaraRadera